WYCIECZKA W KARKONOSZE

27 października grupa młodzieży z klas ▪️2TP, ▪️1TP, ▪️2LA, ▪️1aLO, ▪️2aLO, ▪️1ME, ▪️1TI, ▪️2TM wraz z opiekunami panią Gabrielą Nasiadek, panią Ewą Karwacką, panem Jackiem Hałasem, panem Piotrem Prusinkiewiczem i panem Andrzejem Kułakiem wyruszyła w trzydniową wycieczkę do Karkonoszy i okolic. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Świdnicy, z przewodnikiem odwiedziliśmy piękną Katedrę oraz Kościół Pokoju wpisany na listę zabytków UNESCO. Następnie udaliśmy się w kierunku Wałbrzycha, aby zwiedzić Palmiarnię oraz jeden z największych zamków w Polsce - Zamek Książ. Zwiedzając komnaty i podziemia zamku poznaliśmy wiele ciekawych rzeczy, niewyjaśnionych zagadek i tajemnic. Podczas całej drogi słuchaliśmy interesujących opowieści pana Hałasa związanych z odwiedzanymi miejscami. Późnym popołudniem przyjechaliśmy do Zielonej Gospody w Przesiece, która była naszą bazą noclegową i gdzie jedliśmy posiłki. Wieczorem braliśmy udział w zajęciach integracyjnych.
 Drugiego dnia wyjechaliśmy do Szklarskiej Poręby i zaczęliśmy od przejścia do najwyższego wodospadu po polskiej stronie Karkonoszy - wodospadu Kamieńczyka. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy dalej szlakiem w kierunku Śnieżnych Kotłów. Dopisywały nie tylko humory ale także pogoda. Po drodze odwiedziliśmy schroniska na Hali Szrenickiej i pod Łabskim Szczytem oraz źródło rzeki Łaba. Po 23 kilometrach pieszej wędrówki zmęczeni lecz zadowoleni wróciliśmy do Przesieki. Po obiadokolacji zmagaliśmy się z matematycznymi łamigłówkami przygotowanymi przez panią Nasiadek.
 Ostatni dzień rozpoczęliśmy od zdobycia wodospadu Podgórnej oraz wędrówki dookoła Przesieki, wszystko w towarzystwie pięknej jesiennej aury. Następnie wspięliśmy się na zamek Chojnik, z którego podziwialiśmy piękną panoramę Karkonoszy. Ostatnim punktem naszego jesiennego wypadu było zwiedzenie unikalnej w Polsce Huty Szkła Kryształowego "Julia" w Piechowicach. Mogliśmy zobaczyć całą linię produkcyjną kryształowych dzieł sztuki.
Po tym bogatym programie wycieczki wróciliśmy pełni wrażeń do Ostrzeszowa.